Friday, July 3, 2009

Kisah Saya dan Pembuat Roti Terkenal


Suatu hari..(tak ingatla bila..masih tahun 2009 la hihi)...ade sorang pembuat roti terkenal datang ketuk pintu....ehem ehem
(bukan pintu rumah..sebab mustahil..pintu pagar selalu saya buh mangga..mana ade orang leh masuk suka2 ketuk pintu umah...)
..pintuuu hati saya...ermmm dia nak suh saya buat roti..haha..pelikk kan sebab saya belum pernah buat roti..hehe roti main2 tu ader.....
(saya kata main2 sebab masa tu lebihan donut saya jadikan roti..bukan buat dari adunan roti..)
saya taknak..takut tak jadi..dia kata nakkk jugak..nakkkk jugak...(hahha..nada tu dah macam anak saya danial...mendesak2)..saya mengalah sebab malas nak layan ..kang penat hangpa nak baca cerita ni panjang2 huahuahua...pendek cerita saya pon buat roti...
resepi takde...(bohong la takde...majalah Rasa,Saji n len2 tu yang saya langgan tu melambak...)
...malas nak bukak saya kata la takde..huhu abeess cerita....
haa teringat satu resepi yang pernah menjadi 'kegilaan' bloggers satu masa dulu....bun kentangggg!!!!wah...mesti sedap kannn....huhu....
apalagi korek punya korek rupanya resepi tu dok ada...tengok blog zaliana ni macam2 ada...depan mata saya hari2...huhu cuma tak gatal je nak klik n save...okey..kalau nak resepi asal..kat sini...
dan
yang ni saya punyaaaaaaa....
amacam sedappp takk..gambar selepas kejadian roti dibakar..takde..abessss roti dikerjakan oleh 3 pelanggan saya hari tu..En.Suami pon makan hati ajer...sebab takdan..hahaahh....
lenkali saya buat lagi...tu pon tak pasti bila..bila saya nak rajin uli tepung tu..saya takde pembantu yer (breadmaker) macam dorang...huhu kapong..kapong...mau pecah meja.....
.....kuhehkuhehkuheh.....


No comments:

Post a Comment

____________________________________________________

My Blog List

Tutorial Online Patchwork