Monday, February 22, 2010

A-Line Dress

A-Line Dress-AirTangan-Diesha
Aktiviti Jomjahit by Tinihani tu bulan Jan..tapi tulah..taknak mengalah...ni first time buat skirt A-Line...first time OK..sebab tu lambat nak siap...macam biasalah kene mendalami habis-habis....baru menjadi...
Okay..sama je dengan kawan2 lain buat..tapi tak seupa tauu sebab ni airtangan Diesha...hahaaa kalau nak merasa airtangan Diesha..bleh email....yang ni  khas tuk Echa...
~handmade with LOVE...ok..~


saya guna grossgrain ribbon sebab nampak kosong kalau tak bubuh (letak) apa2...
kat bawah pula...blaja dengan tutorial maya ni...senang paham....


Note untuk Maya...terima kasih daun keladi.....banyak bantu saya ...:)
nanti saya tanya lagi bleh??hehe...jeles tengok skirt anak dara awak tu..sume cantik... 

Tini...bleh ke join sekali ngan skirt lain tu ..heheeee... :)




5 comments:

  1. wahhhhhh!!!!! sukalah warna & corak kain tu.. sangat cantik! nampak terserlah..

    ReplyDelete
  2. thanks maya sudi singgah...dan banyak ajar saya...

    saya memang suka kain tu...sukaaa sangat....

    ReplyDelete
  3. wah wah.. dah join Jom Jahit ye.. saya tak berani nak join lagi.. baca je berani wekekek.. tggu ler ada kekuatan dulu.. Malu dgn korg2 suma yg da tahap sifu.. wekeke..

    ReplyDelete
  4. Sellynna,

    Eh ni first time tau saya buat hehe...tips dia mula-mula print tutorial tu...baca banyak kali...kalau sayalah (BANYAKKKKK kali...sebab takut terSALAH potong kekeke)....pastu nak gunting tu gunting kain perca....baru gunting kain tu..(hehe kain mahal tu kalau salah potong tak ke melelehhhh....air mata huhu...)

    dan tips akhir...jangan putus asa....saya berkali2 juga kena tetas..tapi kalau tak cuba...sampai bilalah saya tak pandai..tu yang join jugakkk...nak paksa diri belajar benda baru huhuuu....terlebih sudah...panjang plak reply :P

    ReplyDelete
  5. wah.. da dpt tips.. ade la kekuatan sket.. mlm ni gak potong kain.. tp siapnya harap2 tak ler makan masa berbulan2.. heheh..

    ReplyDelete

____________________________________________________

My Blog List

Tutorial Online Patchwork