Sunday, April 5, 2009

Azam : Cerita 1,2,3....

Hari ni semangat sangat nak menulis ni....hairan....ilham datang dengan tiba-tiba..apa lagi mari kita teruskannnn..sebab bukan selalu pun nak punya tenaga dicampur dengan ilham mencurah-curah macam ni...

Cerita 1

Azam:

Cerita tentang azam ni....harap belum terlambat cerita tentang azam tahun 2009 ni...banyak azam sebenarnya...tapi paling top dalam senarai azam yang aku buat tahun ini  ialah nak memiliki mesin jahit sulam janome..banyak sangat kelebihannya...tengok di sini , ada banyak penjelasan mengenai mesin ini....idaman surirumah malaya..haha...kalaulah dapat sebijik...Ya Allah....gembira memang bukan setakat kepalang lagi haha....semoga impian aku untuk memiliki mesin idaman tercapai..amiiinn..
tahun lepas 2008..aku idamkan mesin jahit janome 2049, Alhamdulillah tercapai...lumayan jugak beli mesin jahit ni..macam-macam boleh buat...kire memiliki mesin jahit canggih ni baru lagi la..sebelum ni pakai mesin jahit biasa aje..(tupun bukan beli sendiri ihsan mak mertua) yang biasa jahit lurus jer...tapi sejak adanya janome ni dah banyak mende aku buat..nantilah kalau ada masa terluang aku tepek kat sini..actually ade jugak projek yang terbengkalai....haha.banyak alasan jugak  kenapa terbengkalai...maklumlah surirumah macam aku ni...menuntut banyak komitmen terhadap En.Suami tersayang..dan anak-anak tercinta.....

Cerita 2

Masih tentang azam...nak beli Nikon D90..haha..besarnya azam aku ni...tunggu En.Suami la...mahal tuuu....takpe berazam banyak-banyak..nanti akan tercapai jua InsyaAllah......kenapa nak memiliki kamera ni?...meh tengok sini...melelehhhh....



Cerita 3

KURUS....ni yang aku harap sangat tahun ni....nampak macam menjadi...sebab sejak setahun lalu selepas melahirkan anak ke 3 purata berat badan aku memang cecah 80 ke atas..haha jangan terkejut...boleh tak kau bayangkan...camana rupa aku...hmm segala macam bagai cara nak kurangkan berat badan aku try...En.Suami pulak dah racun dengan macam-macam janji nak aku kurus....huhu kesian tengok kesungguhan dia....so tahun ni aku nekad....ntah cara mana paling berkesan pon aku tak sedar tapi ni BERITA BAIK!!!sejak 2 bulan lepas berat aku turun mendadak...uwaaaa menderita jugak nak kurangkan MAKAN ni...haha...dah turun 10kg..BELIEVE IT OR NOT!! berat aku sekarang   jeng jeng jeng...70kg!!!!kah kah kah..pada pikiran korang apelah yang seronok sangat ekk...tapi bagi aku ni wahhh ini kire pencapaian yang sangatlah bagusss....keep on....okay kene teruskan....En.Suami dah promise one thing yang memang aku naaakkk sangat....hehe janjiiii tau......so next month azam aku...kene cecah angka 65kg...haha boleh ker....grrrr...perut bunyiiii....selamat tinggal la...semua makanan kegemaran aku tu...haha...

No comments:

Post a Comment

____________________________________________________

My Blog List

Tutorial Online Patchwork