Sunday, April 26, 2009

Kait Mengait

















Tadi jalan2 kat  forum baru...sembangnona , (mari ramai2 kan majlis..hehe)..hmm ade topik kait mengait(knitting/crochet)..terpaut hati aku tengok nota2 yang fizan bagi..blur kejap....sebab tengok perkataan hook pun aku tak paham...hehe malu sendiri..sedangkan dulu aku mahir bab mengait ni...cuma disebabkan berguru dengan bonda dan buku jepun bonda aje makanya mengait pandai...bahasa kait..tak pandai...(bayangkan...paham gambar aje huhu)..

hmm terima kasih ye fizan..banyak bagi tunjuk ajar..baik sungguh hatimu..tak kedekut ilmu...rupanya hook tu jarum..(jahilnya aku)...selama ni yang tu aku dok guna cuma tak tau nama apa dorang panggil...dah tu baru teringat koleksi lama...lama sudah kutinggalkan..hehe...tu dia...jarum2 yang pernah aku ketagih dulu...siang malam dok uli..pi mai pi mai..la ni dah tinggal terus..sungguh kijam....

banyak kan koleksi tu...ekceli sebab masa kemaruk dulu (sekolah rendah)...aku suka test jarum sebab setiap number pada jarum tu ada beza pada hasilnya..aku suka yang halus sebab hasilnya padat...tak la longgar...hmm ni salah satu hasil yang masih ada dalam simpanan aku...aku buat alas atas meja..ala2 doily la jugak sebab kecik cenonit jer...guna benang kait halus....hmm disebabkan buku rujukan tu dah hilang..makanya dah tak sambung la.....siksa nak siapkan guna benang halus ni..lambattt...hehe jenis tak sabar...






aku bukan professional dalam hal ni...orang biasa sahaja...cuma sebab semangat je yang membara lebih...kih kih kih....


 

No comments:

Post a Comment

____________________________________________________

My Blog List

Tutorial Online Patchwork