Monday, April 13, 2009

Fabrik

Hari ni En.Suami outstation lagiii...jadi inilah masanyaaaaa!!haha untuk aku mulakan projek baru...aku ni nak buat apa-apapun projek mega(yang diizinkan jerla kan..heheee) kene tunggu dia takde kat umahla...kalau ade..hmm mampos kene marah...yerla kan...nak ada masa duk kat umah..or bercuti sangatlah kurang masa dia tu....jadi bila dia ada...seluruh isi rumah aku ni istihar CUTIIII....

Okay, back to our stories..hari ni aku rasa sebagai permulaan aku nak share tentang fabrik yang aku ada.....ekceli kat umah aku ni banyak sangat fabrik yang belum jahit...macam-macam jenis ...selalu jugak kene sound ngan En.Suami...mana taknya....projek MEGA tak jalan-jalan pon..haha....tentang kenapa projek tak jalan tu aku akan cerita kemudian...panjaaaang....

Sebenarnya fabrik-fabrik yang akan aku paparkan ni bukan semua aku beli...jangan heran sangat...sebab mesti hangpa kata
banyaaaakkknya kain hang....banyak duik hanggggg beli kain-kain tuuu!!!haha....
takdeerrrlah...ni koleksi bertahun-tahun lepas...ada yang perca kecik-kecik tu....atas ihsan seorang tukang jahit...dia banyak jahit baju..perca ni kira nak buang da...aku KUTIP(ni punca banyak barang kat umah, AMARAN:Jangan jadi PENGUTIP sebab nanti limpahan sampah lam umah mengganggu prestasi kerja hihi)..sebab macam ade idea...hehe...tapi sampai sekarang idea-idea tu lum terlaksana...betol tak?..err betol-betol-betol (macam IPIN)....

Lepas tu ade jugak yang famili bagi..termasuk En.Suami belikan....bonda tersayang ..kawan-kawan(eh baik hati kawan-kawan aku bagi kain hehe)...banyak lagi...ampun ya kalau ada yang tak disebutkan..jangan kecik hati..lenkali aku senaraikan nama korang..hehe....

Selama ni aku tak tempah kain-kain tu antara sebab musababnya .... susah nak cari tukang jahit yang pandai buat baju aku, bila kita tempah baju mesti pada tukang jahit tapi nak kene ngan citarasa kita susah kan...cuma dalam banyak bagai fashion designer aku penah cuba..yang sorang ni buat hehe... yang paling best pakai....setakat ni baru sorang ni la kan...tapi memandangkan dia dah bersara....uwaaaa....terbengkalai kain baju aku haahahaa....jangan salahkan dia dan kesahnya dia dah jadi Datin...tak jahit baju dah.....aku tak salahkan dia sebab...kalau aku ponn dah dapat gelaran Datin tu haha...jangan harap aku nak jahit baju sendiri..hahaha.....ehh tapi  dia bersara awal..sebelum ada pangkat lagi ya bizzy mom..anyway baju-baju dia jahit memang bessssst...aku kurus ke gemuk ker....tangkap muat jer...
ehh apa pulak aku stori mori pasal tukang jahit laks...kkk dah keluar tajuk jadi aku kene berenti dulu..aku mungkir janji ..lenkalila upload gambar eh...ambik vitamin dulu..hehe.....penulis dalam diri aku perlu berehat nampaknya.....

No comments:

Post a Comment

____________________________________________________

My Blog List

Tutorial Online Patchwork