Saturday, July 11, 2009

Azam dan projek yang terbengkalai...


Saya baru dapat ilham tadi...azam baru saya nak jadi bussineswoman.....memang hajat saya tahun ni nak jadikan diri saya .. bukan diri saya...sebelum ni..haha....maksudnya...do something la kan...selain dok tercanguk depan komputer....pehtu mengisi masalapang dengan pekerjaan tetap saya iaitu...surirumah sepenuh masa.....
mesti...
dan mesti...
walaupun tentangan agak hebat jugak dari..en.suami...dannn keluarganya...haha.....suka hatilah kan....dah 8 tahun saya kawen..macam ni jugak...bengang jugak kan....bosan nih toksah katalah..memang bosan..
sebab tu awal tahun hari tu...saya jadi vip epal....baru satu projek...baju smocking..lum siap lagi....banyak halangan dia termasuklah nak ke sekolah epal tu..jauh pulak dengan rumah saya....jadi terbengkalai jugak sekejap...tapi bukan itu alasannya sebenarnya..sebab sejak jadi vip epal ni baru 2 kali saya ke sana....dan setiap kali pegi tu memang tak sudah kerja saya...last saya pergi masa beli kit untuk baju smocking...projek bulan 6...bengang...sebab time saya pegi...time tu jugak mesin pleat takleh guna...huhu nangeh pon tak guna..bukan salah saya.....jadi tak siapla kedut baju smocking tu...siap gunting jer.....

tapii..tapi lagi
saya kuatkan semangat...saya ikut en.suami masa dia outstation ke kontan...saya singgah epal kejap....wahh epal kontan memang bes sebab baru bukak cawangan dia...huhu baik2 belaka orangnya.....jadi sempatlah saya buat smocking..kedut2 tu....
lepas tu..saya sibuk menjahit smocking la makanya blog ni tu ari lama tak masuk hapdet...ermmm...
nanti saya upload gambar...hendak seribu daya..

Sulam Reben pulak tertangguh seketika sebab habess reben...memang susah nak carik reben kat area umah saya nih...paling kuat pon rege rm5.50..adoi..mahal bangat sih...huhu tu pon kaler tak de yang saya nak....so kene tunggu la..sebab saya tengah order.....
yang penting tempahan ada..walaupun takla cantik mana hasil kerjatangan saya tu...cuma
terima kasih pada mereka yang menghargai handmade by diesha ni...hehe...
masuk bakull.....
yang kat bawah ni macam bunga yang lepas...kaler jer lain..dalam pembikinan....
: )
...lagi...apalagi...

oo kain cotton...haa sale nih..nak beli contact saya..k...
ok...jumpa lagi....

No comments:

Post a Comment

____________________________________________________

My Blog List

Tutorial Online Patchwork