Friday, May 8, 2009

Ke Mana Hilangnya..Sang Puteri...

Opss entry ari ni sebenarnya takde kene mengena dengan tajuk sepertimana di atas. Sejak tak update blog beberapa hari lepas...ade aku terima beberapa email berbau rindu....hehe rindu jugak hangpa no....so ni aku nak citer sikit mana ghaibnya aku....

Hari Pekerja tu kan public holiday...satu M'sia cuti...tapi En.Suami tak cuti..TENSEN a.k.a bengang.....udahla lama dia tak cuti...so bila dia balik haha inilah hari aku...aku pon ambilla kesempatan itttewww untuk mengajak dia keluar dari rumah....keluar dari pagar...dan keluar naik kereta haha...yang penting jenjalan.....tak kira kemana pon..kekedai pakcik dekat ni pon aku sanggup....lama sangat terkurung dalam rumah....sakitt kepala...: )

So perjalanan kami ke....

1) Carrefour..biasalah beli barang keperluan..memandangkan selalu sangat outstation nilah masanya kene beli barang keperluan...pehtu pergi cari baju kurung untuk majlis nikah adik aku..tema nikah famili  kaler putih...aduyai mana nak cari ekk baju ekspress.......baru nak ngendeng2 nagoya dekat2 tu...si danish (setahun 4 bulan) buat perangai..hehe mengantuk agaknya....aduihhhh....cosway pon takdan singgah...kad dah nak expired haha....lambat lagila jawabnya...

2) Esoknya....patutnya dia cuti...ahad..selalunya kami bekpes kat luar...(kalau En.Suami adala...)..tapi dia kene keje la pulak...makkkkkk terkejut aku bila dia kata kene KERJA...bayangkan semalam baru balik...uwaa...
bila dia tengok reaksi aku..cepat2 cakap...jomlah sekali ikut...nanti nyambil2 singgahla tempah baju...(sebab baju untuk kenduri adik aku hjg  bulan ni kaler pink belum tempah) ..pandai pulak ambik hati....kebetulannya memang kene carik kain untuk buat lining baju....ade canla kan nak nyambil2 hehe....pandaila ayat kang huhu..

so nanti aku tepek gambar kain yang aku beli.....


Perjalanan kami ke MUAR, tengok projek lama dia yang dah siap tuh...menara jam dan Dataran Maharani tepi Sg.Muar....sementara nak tunggu dia jumpa orang majlis tu ....berpeluh jugaklah aku dok melepak ngan anak2  kat dataran tu..mana taknya...asyik mengejar Danish dengan Danial....

















Menara Jam, Muar


Gambar Dataran Maharani tu takde...tak sempat nak ambik pon..bizzy ngan dorang ni...pemandangan cantik..sayang tak dijaga..masa siap dulu cantik sangat tempat ni..ade air pancut..lukisan kat dinding tu..sekarang ni..hampeh..kolam dah kering..banyak jugak kesan vandalisme (betui ka ejaan ni hehe)...kejam kan...harta benda bersama tidak dijaga...aku tanya En.Suami..kenapa jadi macam ni?..ntahla..dia kata dah buat penyerahan secara rasmi jadi sekarang semuanya dibawah tanggungjawab pihak majlis...lampu pun ade kene curi...apa yang boleh dia bantu hanyalah buat laporan polis...selebihnya....dot..dot..dot...bla..bla...aku tak tau..cuma yang besst sangat lepas berpenat lelah kat dataran tu kami dibawa lepak kat kopitiam 434 hehe faveret tuh.....besttttt...













No comments:

Post a Comment

____________________________________________________

My Blog List

Tutorial Online Patchwork